2013. november 6., szerda

A geránium esszenciája


                             
Meleg, családias, amolyan fészekillatú.

A geránium (Pelargonium graveolens) nálunk ismert neve a muskátli. 
Olaját a nyirokrendszer keringésének javító hatása miatt választottam ki, amikor egy kedves barátnémnak kevertem parfümöt. 
Nem vagyok egy muskátli párti. Mármint ami az illatát illeti, fanyarnak és erősnek tartom. Külsőleg tetszik, gyermekkoromat, családi hangulatot idéző virág, mint oly sokunknak...


Ahogy beköszöntött az esti tűzrakás időszaka, a fáskályha tetején lakó ősrégi, csorbás porcelán tálunk vizébe valami különleges olajat akartam cseppenteni. 
Valami olyan olaj illatára vágytam, ami elvarázsolja a hálószobánkat, de nem ,,nehéz” a kislányunk számára sem. 
A kiválasztás így zajlott: feltöltöttem tiszta vízzel a csorbás nagyon kedvenc tálat, cseppentettem bele 3 csepp olajat, minden este másat. Majd jött az esti rituálé: mosakodás, fogmosás, elköszönés apától, mert ő később fekszik. Majd belépünk a hálószobába és tágra nyílt szívvel és tüdővel fogadjuk a hatást. Nagy meglepetésemre a muskátliolaj kiütéssel nyert. 
Meleg, családias, amolyan fészekillatú. 

Fontos tudnivalók a geránium/ muskátli esszenciális olajról
- fájdalomcsillapító hatású
- bőrbetegségek gyógyító olaja
- elállítja a sebek vérzését
- segíti a sejtképződést
- csökkenti a vércukorszintet
- oldja a feszültséget és a szorongást
- javítja a vérkeringést és a nyirokrendszer keringését
- vizelethajtó hatású
Alacsony vércukorszint estén nem ajánlott a használata.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése