2013. december 5., csütörtök

Az első találkozás a fizikai fájdalommal és a görcsös félelemmel -székrekedés gyerekkorban-


Két napig hiányzott a leves, előkerült a csokoládé, úton voltunk… Egymásra rakódtak a dolgok, melynek eredményeképpen székrekedése lett a lányunknak.
Én azt mondom, hogy ennél félelmetesebb dolog nem nagyon van. A fájdalom és azt követő szorongás feldolgozása óriási feladat egy gyerek és a család számára. Leírom, hogy mindez nálunk hogy történt.


Első nap
Mert sírt, mert könyörgött, hogy segítsek. Hirtelen azt sem tudtam, mi a baj. Nem jön ki, csak ennyit értettem, majd azonnal észrevettem a berepedt végbélből származó vércseppet. Kapaszkodott, és a fájdalomtól zokogott, és könyörgött. Nincs a világon ennél rosszabb érzés. Első gondolatom a meleg víz volt. Így gyorsan beleültettem egy tálnyi meleg vízbe. Azonnal megnyugodott. Mondta, hogy nagyon jó. Kijött a széklet is. Túl voltunk rajta…
Kérte, hogy bújunk be az ágyba. Kora délután volt. Összebújtunk. Szorított, annyira szorított...
Beszéljünk vagy sem a dologról? Ezen járt az eszem, majd belekezdtem, hogy csak a csoki miatt volt, mert nem szokott enni, s a napokban sokat kapott. Folytattam volna, de azt mondta, nem akar erről beszélni.
- Jó, Anya? Ne beszéljünk!
Éreztem, hogy gond lesz…

Második nap
Egész nap ficánkolt, szaladgált, ugrált.
Igyekeztem nem ostromolni a kérdésemmel. Bizony türelempróbáló dolog. Közben bekentem a pociját édesköményolajjal s azt ígértem, hogy nem lesz többet gond a kakilással.
Késő estére valahogy rászánta magát, de pont olyan nehezen ment minden, mind egy nappal előtte. Pedig evett rostos gyümölcsöt, levest, sok folyadékot ivott, de a bent rekedt széklet nehezen jött ki. Nem nyomott, de szorított. Olajat kért, s azt csak akkor kéri, ha nagy a baj.
S állsz te ott szülőként, s nem nagyon tudsz segíteni. Ismételten a meleg vizes tál oldotta meg a helyzetet. Kezdtem attól tartani, hogy ezután már csak így fog menni.
Ismét összebújtunk. Mondta, hogy nem volt jó, nagyon nem.
Este elalvás után néztem az arcocskáját, és tudtam, hogy nagyon hamar ki kell találjak valamit, mert rossz fele sodródunk.

Harmadik nap
Naranccsal, almával kezdtük a napot. És sokat beszélgettünk. Együtt készítettünk két olajat: kókuszolajba tettünk Digest Zen olajat, elneveztük Segítőnek. Egy másikba levendula- és teafaolajat csepegtettünk, szintén kókuszolajba. Ez a berepedt végbélnyílásra keverődött. Számoltuk a cseppeket, kidíszítettük az üveget, sokat emlegettük, hogy ettünk levest, mert a leveske sokban segíti a dolgokat.
De egész nap ficánkolt. Nem tudta rászánni magát, hogy ráüljön a vécére.
Olyan kimondhatatlanul nehéz ez az eset. Nem tudod szülőként, hogy mit tegyél, mert épp rá nem parancsolhatsz. Majd ígéred, hogy jobb lesz, s mégsem lesz jobb. Ő meg csak fél és szorong.

Negyedik nap
Az első meleg víz nélküli széklet. Félelemmel a szemben, szorongással a szívben, de együtt. Nagy taps, sok beszélgetés, dicsérő szavak. Mert nagyon büszke vagyok rá, s ezt tudnia kell.
Este kéri még az olajat a pocijába és a teájába is.
- Ettől még jobb lesz, ugye, Anya?

Ötödik nap
Még mindig fél. Óvatosan és keveset eszik. Vacsorára is levest kér. És olajat is. Meséli, hogy ez kell, mert jobb így. Egyre többet beszél a dologról. És kérdez, hogy miért is van ez így, miért fájt, fog-e még fájni. Napi egy széklet, de szorítás után.
Csak remélni merem, hogy valahogy túl leszünk rajta. De ugyebár én is félek a dologtól, és ez egyikünknek sem jó.
Sok folyadék, aszalt szilva, citrom- és vadnarancsolajas tea. A pocira hígított DigestZen, a végbélbeli fájdalom elmulasztására hígított teafa- és levendulaolaj.

Hatodik nap
- Anya, tegyél még egy kis Segítő olajkát a pocimra, de menj messzebb, nem kell itt legyél mellettem, jön a kaki magától, tudod?
Bátor, ügyes és nagyon erős, mondom többször is, és mindig, minden körülmény között nyitott vagyok, hogy beszéljünk a dologról, ha feldobja a témát.

Hetedik nap
Helyreáll a rend. Nem fél, nem félek. Nem látom a fájdalmat és az aggódást a szemecskéjében, de még emlegeti. És mindig kér olajkát.

Mit használtunk?
- édesköményolaj - dōTERRA®
- kókuszolajban hígított Digest Zen olajkeverék - dōTERRA®
- kókuszolajban hígított teafa- és levendulaolajat a végbélnyílásra, mert kiváló fájdalomcsillapító és fertőtlenítő hatása van - dōTERRA®
- belsőleg citrom- és vadnarancsolaj a reggeli teában - dōTERRA®

Köszönjük a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése